Vet ni vad jag verkligen hatar?

image32Vissa människor...

Okej, okej men det gör vi alla..   - Så tänker väll ni då? Alla hatar vissa eller ialla fall någon.

Mitt hat är inte emot en ensam individ inte heller tre stycken, trots att jag inte tycker särksilt bra om dessa tre människor utan jag hatar falska människor helt enkelt.

Har inte jag snackat skit? Jo, det har jag. Sårat någon? Säkert . Inte tyckt att det var mitt fel? Precis.

Så vad gör mig annorlunda emot de falska personer jag säger att jag hatar?
Kanske ingenting, kanske ingenting alls.

Eller kanske riktigt mycket.

Jag skulle aldrig hur dum i huvudet jag än kan vara ibland alltid utelämna någon och inte ge vissa personer en chans, jag skulle inte säga att jag var närmare en gemensam vän trots att jag inte är det om jag bara har umgåtts med henne på fyllan och aldrig ensam.
Jag skulle aldrig vara så feg att jag inte vågade prata med någon jag blivit ovän med så att jag lät en kompis skriva allt åt mig. Denna vän hon skriver "vi" istället för jag och sköter talan för tre personer istället för att folk ska uttrycka sin åsikt själva, som vanliga individer. Jag skulle aldrig vara så svag så att jag flöt med i mängden och bara höll med och även om jag höll med så skulle jag säga det själv.

Vet ni vad, jag tror aldig att jag har varit så här arg förut? Jag kan liksom inte änns beskriva det.
Det är liksom bara som o någonting äter upp en inifrån och det är meningslöst att kämpa emot det bara förstör allt.


Hjälp jag som trodde att jag skulle kunna skriva, det går inte änns. Ett seriöst inlägg blir bara till en massa krims krams som ingen kommer att förstå jag låter bara som att jag ska gå och ta livet av mig istället och det gör så att jag blir till världens sämsta skrivare och har förstört ett helt inlägg för att det blev så fel. Det visar ingenting.



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag tycker att du skrev väldigt vackert. Och väldigt träffande.

Människor är så fega och äckliga ibland.

2008-01-03 @ 22:45:07
URL: http://nettelblad.blogg.se
Postat av: Sant

Hela inlägget skulle kunna skrivas till dig istället för tvärtom. Men det är visserligen sant, vi lever i ett falskt samhäller. Och ALLA (understruket) är likadana. Face it.

2008-01-04 @ 00:12:18
Postat av: Rebecca

Jag var, eller är nog aningen för chicken för att skriva hela inlägget till mig. Jag hoppas att det kommer med tiden.

2008-01-04 @ 12:09:21
Postat av: Anonym

jag e feg

2008-01-04 @ 12:17:55
Postat av: Anonym

Chilla

2008-01-07 @ 23:22:24
Postat av: Din vän anna :)

*Beröm* .)

2008-01-08 @ 16:09:58
Postat av: politikern

jag känner inte dig, men jag tycker att det verkar som om du överreagar. alla är mer eller mindre falska, så är det faktist

2008-01-10 @ 16:45:54
Postat av: Rebecca

Om du inte känner mig så kan du inte bedömma om jag överreagerar eller inte eftersom ingenting som hänt står utan det är mer förslag. Och med ett namn som "politikern" så borde du ha något bättre att säga

2008-01-12 @ 10:37:55
Postat av: Johan

WORD!

eftersom jag då har pratat en del med beccis så är jag väll den ända som helt säkert vet hur det är eftersom hon säger att alla andra tolkar de på sina egnaspecifika
sätt.
Hon överreagerar inte om hon skriver ut sin ilska på ett sätt där hon inte nämner namn, platser eller händelser. utan ger exempel och sedan förlåter. Jag förstår inte det där med chilla, hon skrev & sa vad hon tyckte, slutade och kan nu prata med dom som gjort det även om hon inte ser de som sina bästa vänner. jag skulle fan inte förlåtit nån som hållt på så. så chilla själva alla som skriver sånna trams kommentarer. Då kan ni lika gärna hålla käft specielt om ni nu inte känner henne eller har hört från nån annan hur de e de är ju bara hon som vet säkert.
jävla 08.or

2008-01-12 @ 10:43:51
URL: http://jagharingenjävlablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0