För att Johanna fick mig att börja tänka..

Hon skickade ett foto till mig och sa "titta".  Ehm, okej jag kollade med hade ingen aning om vad jag skulle skriva tillbaka.
Till sist så sa hon : Ser du människorna i bakrunden?
Jag svarade ja, känner du dem? och hennes svar var enkelt: nej.
Sedan så skickade hon ett citat ifrån Lucas (chad michael murray) i one tree hill:
"Did you ever look at a picture of yourself and see a stranger in the background? It makes you wonder how many people have pictures of you."

Alla har vi säkert minst ett foto på oss själva där det finns andra människor i bakrunden. Och om ni inte har funderat på det tidigare så kanske ni gör det nu. Ni kanske börjar undra: Hur många människor har egentligen bilder på mig? Och kanske går tanken ännu längre: Eww, vad gör dem med dem bilderna?
Men det är inte riktigt det som jag tänkte ta upp i det här inlägget.

I dagens  samhälle så har många hur många bilder som helst hemma på datorn, på sig själva och vänner. Men de flesta tänker inte på att det ofta finns människor i bakrunden på deras bilder, människor som varit på samma ställe samtidigt av dem av någon anledning.
Vi kan stå precis brevid en helt okänd människa precis då dens liv förändras. då den högsta önskan går i uppfyllelse, eller då hela personens värld rasar.
En främling kan finnas där då det händer oss.

Vi kan förändra en hel dag för någon och någon kan förändra en hel dag för oss, eller kanske en vecka eller ett år.
Det var som jag skrev i ett tidigare inlägg, en ensam individ kan göra stor skillnad bara genom ett leende.
Du kan förändra någons liv utan att änns veta om det.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Du e verkligen jätte söt!

2008-02-15 @ 16:58:28
URL: http://skaskaffa.blogg.se
Postat av: mli

tänkvärt!

2008-02-16 @ 00:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0