Älska är ett verb.

"För i himelen och i våra drömmar är kärleken enkel och underbar. Men den är helt annorlunda här på jorden."
Ur boken : Här på Jorden. Författaren heter:  Alice Hoffman.

image11





Älska är ett verb. Ett verb är en handling.  Visa med en handling hur du älskar. Gå på så sätt från ord till handling. Men vad hjälper det? Om man inte kan visa allt med en handling? Om kärleken inte är besvarad. Om han tror att man inte vet vad kärlek är.

Jag hatar det här, varför måste jag göra så många fel? Varför kan inte allt bara få vara perfekt? Existerar inte perfektion? Varför måste jag vara så känslomässigt obalanserad för?

Jag hatar då du talar "sanning"  och då du ler sådär charmigt.
Jag hatar då du inte hör av dig, och det faktum att du int är här hos mig.
Jag hatar då du får mig att skratta och hur skrattet sen blir gråt.
JAG HATAR HUR SMINKET RINNER OCH HUR HJÄRTAT KÄNNS SOM ETT STORT SVART HÅL.
Jag hatar hur du alltid har rätt, och hur du har ditt hår.
Jag hatar att inte hata dig

Kärleken är en sjukdom som äter upp dig inifrån. Och om du inte vill ha den där så skulle det vara så mycket bättre om man inte visste vad den var och kunde slippa den på så sätt.

Kan man inte bara åka till ett nytt ställe, en stor äng. Och få skrika. Skrika ut, gråta tills det att tårarna tar slut.
Glömma allt.
 
Är det inte roligt ur jag lyckades få mig själv och omgivningen att tro att jag inte brydde mig?
Attjag kunde gå vidare. Men nu vet jag att det inte går, jag är fast här där jag inte hör hemma. Du håller mig fast men jag vill såå gärna gå. Jag förstår int hur jag kunnat vara så blind, haft hoppet uppe. Shit, jag är hemsk.
Men nu förstår väll jag liksom alla andra att jag blandade ihop kärleken i himmelen och i drömmarna med den här på jorden.



Jag borde låsas in, slippa. Jag är störd, galen. USCH USCH USCH. Du för trubbel med dig..åh så de orden har spökat i mitt huvud. och nu skämmer jag fullt medvetet ut mig för hela svenska befolkningen. Men man måste ju få skriva av sig någonstanns, eller hur?
Det är nog bra att jag börjat sova, drömmarnas värld är så mycket bättre,lyckligare.


"Don't you think it's rather funny
I should be in this position
I'm the one who's always been
So calm so cool, no lover's fool
Running every show
He scares me so

I never thought I'd come to this -- what's it all about
Yet if he said he loved me
I'd be lost I'd be frightened
I couldn't cope just couldn't cope
I'd turn my head I'd back away
I wouldn't want to know
He scares me so
I want him so
I love him so"

I don't know how to love him - Jesus christ superstar


Ps.

Nu tänkte jag bara upplysa er om att jag har kommit fram till hur otroligt SVÅRT det är att skriva om kärlek, att älska och vänskap. Att skriva om skitsnack,hat,falsket..Det är så mycket lättare.

Varför är det så? Då jag frågade mitt kära A så sa hon att det är omöjligt att bara skriva om kärlek då man bestämt sig för det. Man måste låta det komma av sig själv, låta tankarna mala och fingrarna skriva utan att man tänker särskilt mycket på att man blottar sin själ, usch! Nu lämnar jag en svag förhoppning om att ni läser det här först och skippar det övre.! d.s


Kommentarer
Postat av: Frida

gumman, prata?

2007-09-09 @ 19:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0