All you have to do is believe

Tro, tro, tro, tro , tro, tro, tro , tro, tro, tro , tro.
Vad tänker du på när jag skriver: tro?
förmodligen någonting som har med religion att göra, eller hur?

Vad tror du? Är du Kristen, Jude, Muslim, Hindu, Buddist? är du egen religiös eller ateist?
Monolatri, förknippar du dt ordet med dig själv?  Alltså tror du på en gud men accepterar även att andra kan tro på annat?

Under en längre period den här terminen så jobbade min klass med Abrahamsreligionerna (Dvs. Kristendom, Judendom och Islam) vi jobbade även med frågor som "Är du säker på att det finns ett liv efter döden, tror du att man kan ta kontakt med de döda osv"

Själva uppsatsen där man skrev om Judendom eller Islam och jämförde med kristendomen tyckte jag var ganska jobbig, den blev såå lång.
Men samtalsuppgifterna var riktigt intressanta.

Jag anser nog mig själv som kristen, tror jag. eller kanske mer egen religiös. jag är inte riktigt säker.
men jag accepterar även andras tro. I min klass så höll vi absolut inte änns med varandra.
Och jag hade en kompis som var så in i helsike säker på att det inte fanns ett liv efter döden så att det såg ut som om hon ville mörda oss som sa att vi inte var säkra på att det fanns men vi ville gärna det. Det är ju roligare att tänka sig på ett nytt ställe, eller återfödd än liggandes ruttnande under jorden.

Som tur är så dog vi inte då, men då vi satt och planerade vad vi skulle göra om en av oss hade dött och vi skulle hemsöka någon av de andra så var det nära..
Nej förlåt, nu låter det som att jag tycker att min kompis r helt ute och cyklar. Men det tycker jag inte, fast jag tycker att den är en aning irriterande då någon kommer fram med en såg varje gång man uttrycker sin åsikt. Jag tycker alltså att man inte kan skrika "Neeeeeeeej, du har så feeel. Idiot! barnrumpa! Stupidooo!" Om någon säger att den tror på ett liv efter döden, eller någontign annat, för vi kan ju inte riktigt veta eller hur? (:


Kommentarer
Postat av: Anonym

ge upp alal dessa jväl bloggar shit palla

2008-01-12 @ 10:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0