Första inlägget, here i go again on my own..

Okej, erkänn nu allihopa, det skulle vara helt fantastiskt underbart att bara kunna spola tillbaka och börja om från början,  eller hur? Men hur gärna man än vill, hur mycket du än ber till gudar eller försöker övertala dina medmänniskor så funkar det inte. Gjort är gjort.. Det går inte att förtränga, börja om helt på nytt eller bara låtsas som ingenting. Och det mina vänner..det suger.

Sometimes i wonder how it feels to be like you.
För att veta hur du tänker? För då man är ledsen så får man inte vara det. Är man glad, så blir man utröstad till fjortis nr 1 och har man haft mer än 1 flirt på ett år så utpekas man som hora.
Bryr man sig om dig så ska man inte göra det och om man inte gör det så klagar du hos andra.
FÖRLÅT om jag inte duger åt dig, men ärligt talat. Gör någon det? Skitsnack,skitsnack,skitsnack.



..Är det inte roligt hur mycket man klagar på andra? Hur vi dagligen tänker och säger så sjukt mycket skit om andra då vi egetnligen inte alls är särskilt mycket bättre själva?
Hur vi alla söker perfektion, men var är det egentligen? Det som är perfekt i mina ögon är säkert inte perfekt i dina..
Och det är inte värt att försöka ändra på sig, för då gör man bara en annn människa missnöjd. Allt man kan göra är att vara sig själv, som Camilla så sött har påpekat.
Why can't the past just die?


Well maybe i like to get kissed before i get fucked,huh? - Danny Archer (Leonardo DiCaprio i filmen Blood Diamond)
Det är lite roligt, i början av året så rekommenderade både Daniel och Andreas den filmen. Men det blev aldrig så att jag tog mig tid och såg den. Sedan så började jag skolan i tisdags och i onsdags so, voìla, vi skulle se den för att göra en film review om den!
Och ja, den var bra! <3



"Vi konsumerar ständigt gudar
som tillbeds i tabloidformat
Och vi höjer dom till skyar
Där vi själva helst vill va'

De suger åt sig av äran
Söker vinna oförglömlighet
Men deras gudamasker vittrar
Till mänsklig skröplighet

Så gör mig inte till en hjälte
För hjältar faller hårt
Jag vill leva nära marken
Så nära som det går
Så nära ditt hjärta som jag får "


Liten bit ur Hjältar faller hårt - Tekla knös, Åh kära hjärtanes hur länge sen var det inte man fick den låten? Jag fick den ialla fall av mitt kära A, det kommer jag ihåg (:





The phantom of the Opera is there, inside my mind.

Ibland så hittar man någonting man verkligen älskar och jag, jag är beroende av soundtracket till Phantom of the Opera!

Puss&kram, kyss banan <3

Kommentarer
Postat av: Johan

(wo)Man you're deep!
gissar att du inte tänker nämna personen i fårgas namn som du e så sjukt sur på? ;D
Och jaa, blood diamond äger!

2007-08-24 @ 19:16:23
Postat av: Anna

Välkommen! ;) Det kan nog bli lite trevlig läsning här... och jag kan nästan dra mig till minnes när jag skickade låten. :P

2007-08-24 @ 20:22:43
URL: http://gillkan.blogg.se
Postat av: Rebecca(rewer)

Naaw, det är farligt då du skickar&rekommenderar låtar/artister. dem fastnar! muse, tekla knös, phantom of the opera.. ;)

2007-08-25 @ 11:39:05
URL: http://rewer.blogg.se
Postat av: Tigerhjärta'

Muh, du hade då en mysig bloggish ;)

2007-08-25 @ 20:45:18
Postat av: Camilla

Man kanske skulle börja blogga ändå :P Bravissimo snygging <3

2007-08-26 @ 00:19:14
Postat av: Rebecca (rewer)

Näämen tackar! (;
Ja, det borde du göra Camilla, thanks honey <3

2007-08-26 @ 09:47:01
Postat av: Frida

vad underbart uppskattad jag känner mig

2007-10-01 @ 19:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0